**Workplace Flexibility**:Field**
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For more than 100 years, Olympus has focused on making people's lives healthier, safer and more fulfilling._**
Every day, we live by our philosophy, True to Life, by advancing medical technologies and elevating the standard of patient care so people everywhere can fulfill their desires, dreams, and lives.
Our five Core Values empower us to achieve Our Purpose:
**Patient Focus, Integrity, Innovation, Impact and Empathy.**
Learn more about Life at Olympus.O Consultor Técnico I tem como objetivo prover suporte técnico em campo aos clientes da Olympus aplicando estratégias definidas pela alta direção para aumentar a satisfação dos clientes em relação aos serviços realizados, contribuindo para o aumento da participação de mercado (_Market Share_) e maior disponibilidade dos equipamentos para nossos clientes.
Suportar as demais áreas de negócio quando da solicitação de suporte técnico a eventos em geral.
**Job Duties**:
- Realizar instalação, instrução de uso, limpeza e desinfecção de toda a linha de equipamentos de endoscopia e cirurgia de acordo com os requisitos preconizados no manual do fabricante e procedimentos internos.
- Atuar diretamente e/ou em parceria com os clientes e representantes de vendas provendo manutenções preventivas e corretivas aos clientes para aumentar o nível de satisfação
- Diagnosticar problemas dos equipamentos através de inspeções e identificação da causa raiz e realizar instruções aos clientes em relação à limpeza e desinfecção dos aparelhos, garantindo que o equipamento seja manipulado de acordo com os padrões preconizados no manual do fabricante e procedimentos internos.
- Manter relacionamento com os principais tomadores de decisão (exemplo: Enfermeiros, Médicos, Gerente de compras) e prestar apoio aos requisitos de serviços de endoscópios contribuindo para o crescimento do negócio.
- Elaborar, agendar e controlar relatórios periódicos de desempenho do contrato com relação aos serviços realizados ao longo do tempo.
- Suportar as áreas de Venda, Marketing e de Educação nos respectivos eventos, tais como Congressos, Grants, Hands on, etc.
- Suportar a gerência da área através de envio de informações ou outras atividades periodicamente, garantindo a melhoria da performance da área.
**Job Requirements**:
- Formação: Curso técnico completo em Eletrônica, Eletroeletrônica ou Mecânica.
- Experiência: atendimento a clientes da área médica em campo. Conhecimento técnico em reparo de equipamentos médicos.
- Idioma: Desejável inglês intermediário
- Excel e Power Point em nível intermediário
**Why join Olympus?**
- We offer a holistic employee experience supporting personal and professional well-being through meaningful work, equitable offerings, and a connected culture._
**Equitable Offerings you can count on**:
- Competitive PLR salaries and private pension plan
- Health and dental plan with full coverage valid from the date of admission
- 24/7 Meal voucher and food voucher
- Mobility Voucher (if applicable)
- Total Pass
**Connected Culture you can embrace**:
- Culture of work-life integration that supports an employee-centric mindset
- Offers in-person, hybrid and field work environments
- Diversity, equity and inclusion initiatives
- Dedicated training resources and Learning and Development Programs
**Are you ready to be a part of our team?**
Learn more about our benefit and incentives.
At Olympus, we are committed to Our Purpose of making people's lives healthier, safer and more fulfilling. As a global medical technology company, we partner with healthcare professionals to provide best-in-class solutions and services for early detection, diagnosis and mínimally invasive treatment, aiming to improve patient outcomes by elevating the standard of care in targeted disease states.
For more than 100 years, Olympus has pursued a goal of contributing to society by producing products designed with the purpose of delivering optimal outcomes for its customers around the world.
**Olympus is dedicated to building a diverse, inclusive and authentic workplace**
We recognize diversity in people, views and lifestyle choices and emphasize the importance of inclusion and mutual respect. We strive to continue to foster empathy and unity in the workplace so that our employees can fully contribute and thrive.
**Let's realize your potential, together.**
**Applicants with Disabilities**:
Posting Notes: || Brazil (BR) || Rio de Janeiro (BR-RJ) || Rio de Janeiro || Field Service