Who are we?Equinix is the world's digital infrastructure company, operating over 260 data centers across the globe.
Digital leaders harness Equinix's trusted platform to bring together and interconnect foundational infrastructure at software speed.
Equinix enables organizations to access all the right places, partners and possibilities to scale with agility, speed the launch of digital services, deliver world-class experiences and multiply their value, while supporting their sustainability goals.A career at Equinix means you will collaborate on work that impacts the world and be surrounded by endless opportunities to learn new skills and grow in varied directions.
We embrace diversity in thought and contribution and are committed to providing an equitable work environment that is foundational to our core values as a company and is vital to our success.Estagiário em Implementação de Serviço TIO estagiário atuará como suporte operacional na área de Implementation Management, contribuindo para a entrega de projetos de ativação e desativação de ambientes de TI em nossos datacenters.
Será responsável por analisar ordens de serviço, realizar alinhamentos e garantir a passagem dos projetos para a área de execução dentro dos padrões estabelecidos.RequisitosCursando Ensino Superior em áreas relacionadas à Tecnologia da Informação, Engenharia da Computação, Sistemas de Informação, Administração com ênfase em TI ou áreas correlatasConhecimento em pacote Office será um diferencial (principalmente Excel)Inglês intermediário (capacidade de redigir e-mails e realizar ligações com clientes locais/globais)Principais AtividadesAnálise de Ordens de Serviço:Avaliar a complexidade dos projetos e identificar os recursos necessáriosDeterminar a disponibilidade dos analistas conforme a demanda e as tecnologias exigidasPlanejamento e Alocação de Recursos:Identificar os conhecimentos técnicos necessários para cada projetoAlocar analistas adequados com base nas especialidades e na disponibilidadeComunicação e Documentação:Buscar e consolidar a documentação técnica de pré-requisitos das ordens de serviçoRedigir e enviar comunicações formais para clientes, como e-mails de início de projeto, alinhamentos e avisos de desativaçãoObter aprovações para início e conclusão de projetos de desativaçãoEntrar em contato com clientes (telefone e e-mail) para esclarecer dúvidas e obter aprovaçõesIntegração Interna:Interagir com equipes internas para obtenção de informações relevantes para as ordens de serviçoPropor direcionamentos adequados para resoluções de bloqueios e gargalosEquinix is committed to ensuring that our employment process is open to all individuals, including those with a disability.
If you are a qualified candidate and need assistance or an accommodation, please let us know by completing this form.Equinix is an Equal Employment Opportunity and, in the U.S., an Affirmative Action employer.
All qualified applicants will receive consideration for employment without regard to unlawful consideration of race, color, religion, creed, national or ethnic origin, ancestry, place of birth, citizenship, sex, pregnancy / childbirth or related medical conditions, sexual orientation, gender identity or expression, marital or domestic partnership status, age, veteran or military status, physical or mental disability, medical condition, genetic information, political / organizational affiliation, status as a victim or family member of a victim of crime or abuse, or any other status protected by applicable law.
#J-18808-Ljbffr