Descrição da empresaQUEM É A INFORMA MARKETS NO MUNDO?Um grupo líder em eventos internacionais, serviços digitais e conhecimento acadêmico.
Conectamos pessoas e mercados por meio de soluções de audiência, conteúdo digital especializado, eventos híbridos e inteligência de mercado, construindo uma jornada de relacionamento e negócios entre empresas e mercados 365 dias por ano.Ajudamos com a atração, conversão e engajamento de novos clientes, combinando ações físicas e digitais, proporcionando relacionamento, experiências e negócios aos clientes no mundo todo.Além disso, a Informa Markets:• Está listada na Bolsa de Valores de Londres (London Stock Exchange).• É membro do FTSE 100 (Financial Times Stock Exchange Index), principal indicador de ativos da Grã-Bretanha.• Tem 5 divisões de negócios, todas com o propósito de conectar pessoas e mercados através do alinhamento e aprendizado.LIDERANÇA TAMBÉM NA AMÉRICA LATINAA Informa Markets Latam atua em toda a América Latina por meio de escritórios em São Paulo e Cidade do México, organizando e entregando mais de 30 eventos híbridos, 70 eventos digitais, 15 canais de conteúdo e portais de notícia, e gerando conexão e oportunidades de negócios em mais de 20 setores de mercado.INOVAÇÃO E CONEXÕES 365 DIAS POR ANO!Nós transformamos nossa audiência em oportunidades de negócios para você em uma jornada de entregas físicas e digitais.
Além de nossos eventos, a Informa Markets Latam oferece aos mercados produtos e serviços de marketing focados em engajar, atrair e converter novos clientes.Somos uma empresa que conecta pessoas e negócios 365 dias por ano dentro de uma jornada que combina ações e entregasfísicas e digitais.Descrição da vagaFP&A Manager role will be a key asset in the future growth of the company.
Leads analysis of financial results income statement, Budgeting, Financial Forecasting, 3 Year Plan, variance analysis and special projects.
Position reports to the FB Manager Latam.In this role you will:Responsibilities:Ongoing:Support, advise and account for transactions impacting the above profit/cost centres, including but not limited to:Budget guidance for responsible commercial products.Forecast processCapex support and headcount review of responsible cost centerConsolidated insights financial reportingReview of monthly allocations impacting above profit centersRecommend accounting treatment and provide financial expertise of P&LDevelop financial models and analyses to support strategic initiatives (including M&A)Prepare presentations to Board of DirectorsLeads business planning processes (Forecasts) and reporting rhythms (, risk & opportunities, trackers)Ensures effective understanding, analysis, and reporting of key metrics such as price, productivity, inflation; coordinates related activitiesSupports product line reporting and works with product line managers and their teamsWorks with Finance Managers and business leaders to understand opportunities, drive objectives and address risksMonthly:Complete month end reporting analysis (P&L, KPI's), ensures timely, accurate and complete results reporting.Produce month end profit bridge with meaningful variance commentary of actual performance versus forecast, budget and PY and review with CFOComplete monthly forecasting submission for responsible profit/cost centersProduce monthly financial reports for the responsible profit/cost centers on monthly operational results as well as developing forward looking projections for business based on past and future performanceMeeting with leadership team to present results and variances (drive to results).Pricing analysis.Annual:Drive the creation of the annual Budget process, working with various leaders across the business to create a budget that will be used to guide and drive performance within the products in the Latam portfolio.
Partner and work alongside these businesses to develop the budget and then to monitor/track the performance throughout the year to ensure revenue and cost goals are being met.Prepare 3 Year Plan process as group guidance.Reporting:Dashboard ControlSales PacingCost ControlTrackers P&LMonthly Trading ReportQualificaçõesWhat you'll need to succeed:Ability to anticipate, identify and resolve complex financial issuesProactive, detailed self-starter with the proven ability to prioritize multiple responsibilities while delivering impactful and meaningful results in a timely and accurate mannerMust communicate clearly, succinctly and be comfortable working with all levels and departments.High level of commercial acumenStrong influencing and interpersonal skills and significant analytical skillsetFluent English level and advanced SpanishAdvanced Microsoft Excel, PowerPoint skills and Power BI.Knowledge of Oracle, TM1 and SAP FC systems required.3-5 years of relevant analytical experience, prior FP&A experience into Multinational companies.Bachelor's Degree in Accounting, Finance or related fieldInformações adicionaisO que oferecemos: Contratação CLT;Modelo de trabalho misto: 2 vezes na semana no escritório (ao lado do metrô Pinheiros) e 3 vezes na semana Home Office; Benefícios: VR Mensal, VT, Assistência Médica (extensivo para cônjuge e para filhos), Seguro de Vida; PLR; Programa de Apoio (orientação psicológica, financeira, jurídica e social); Day off no aniversário; Programa treinamentos (LinkedIn Learning, Coaching, Mentoria, entre outros); Auxílio Home-Office; Total Pass; Prédio com vestiário e bicicletário; Local de trabalho: Pinheiros / São Paulo.