School of the Nations is a private, not-for-profit, coeducational, bilingual (English & Portuguese) international day school located in Brasília, DF. We offer an educational program from Nursery through Grade 12 and are accredited internationally by NEASC and nationally by the Secretary of Education of the Federal District. With students and staff from 30 nations and diverse backgrounds, we foster an inclusive learning environment that promotes global citizenship and values diversity.
Position : Mathematics Teacher
Section: Middle and High School (6-12)
Application Deadline: November 22, 2024
Start date : January, 2025 - preference will be given to candidates with immediate availability.
Main responsibilities: Provide engaging, high-level instruction for middle and high school math courses, including advanced Calculus and Statistics courses offerings (AP - Advanced Placement)*. Design and implement lessons that meet AP standards, preparing students for AP exams*. Create a supportive and challenging learning environment that encourages critical thinking and analytical skills. Collaborate with colleagues on curriculum development, instructional planning, and assessment. Participate actively in department meetings, professional development, and required training.
Requirements: Mathematics License Degree. Master's degree in Mathematics is a desirable. Bilingual in Portuguese and English. Teaching certification and/or prior experience with AP math courses strongly preferred*. Proven ability to motivate and inspire students through innovative and engaging instruction. Strong communication and interpersonal skills. Willingness to complete training specific to AP standards and school instructional practices.
*Candidates without AP certification are encouraged to apply; two-week training will be provided in January.
Please send your cover letter, résumé, and one professional reference to our Human Resources department at ****** by November 22, 2024.
----------------
A Escola das Nações é uma instituição internacional, privada, sem fins lucrativos, coeducacional e duolinguística (inglês e português) , localizada em Brasília, DF. Oferecemos um programa educacional que vai do berçário ao 12º ano e somos credenciados internacionalmente pela NEASC e, nacionalmente, pela Secretaria de Educação do Distrito Federal. Com estudantes e colaboradores de 30 países e origens diversas, promovemos um ambiente de aprendizado inclusivo que incentiva a cidadania global e valoriza a diversidade.
Posição: Professor(a) de Matemática
Segmento: Ensino Fundamental II e Ensino Médio
Prazo de Inscrição: 22 de novembro de 2024
Data de início: Janeiro de 2025 - preferência para candidatos com disponibilidade imediata.
Principais responsabilidades: Fornecer instrução envolvente e de alto nível para cursos de matemática do Ensino Fundamental II e Ensino Médio, incluindo cursos avançados de Cálculo e Estatística (AP - Advanced Placement)*. Projetar e implementar aulas que atendam aos padrões AP, preparando os alunos para os exames AP*. Criar um ambiente de aprendizagem acolhedor e desafiador que incentive o pensamento crítico e as habilidades analíticas. Colaborar com colegas no desenvolvimento do currículo, planejamento instrucional e avaliação. Participar ativamente de reuniões de departamento, desenvolvimento profissional e treinamentos obrigatórios.
Requisitos: Licenciatura em Matemática. Mestrado em Matemática é desejável. Bilingue em português e inglês. Certificação de ensino e/ou experiência prévia com cursos AP de matemática é um diferencial. Capacidade comprovada de motivar e inspirar alunos através de instrução inovadora e envolvente. Fortes habilidades de comunicação e interpessoais. Disposição para concluir treinamentos específicos aos padrões AP e práticas instrucionais da escola.
*Candidatos sem certificação AP são encorajados a se candidatar; será oferecido um treinamento de duas semanas em janeiro.
Envie sua Carta de Candidatura, Currículo e uma referência profissional para o nosso departamento de Recursos Humanos no endereço ****** até 22 de novembro de 2024.