OBJECTIVE OF THE OFFICE/DEPARTMENT
This is a requisition for employment at the Pan American Health Organization (PAHO)/Regional Office of the World Health Organization (WHO)
Contractual Agreement:
Non-Staff - National PAHO Consultant
Job Posting:
outubro 16, 2024
Closing Date:
outubro 31, 2024, 11:59 PM Brasilia Standard Time
Primary Location:
Brasilia, Brazil
Organization:
BRA-06 Liderança e gestão
Schedule:
Full time
PURPOSE OF CONSULTANCY
A PAHO Consultant may be engaged on a full-time or part-time basis for the purpose of performing a specific time-limited piece of work for PAHO in a technical advisory capacity or consultative capacity.
Examples of the type of work for which a consultant contract should normally be issued are: analysis and advice on public health, medical, scientific or other health and related technical issues in countries, including the analysis of the national health situation, evaluation of national health programs, the establishment of local alliances and networks; direct technical assistance to address a particular health issue in countries (including disease outbreaks, response to emergencies, specialized training, research, development of policies, norms and protocols, etc.).
A national consultant is a locally-recruited national and/or a resident of the country where the work is to be performed.
The work performed by a national consultant is local or national in scope and normally supports PAHO technical cooperation programs in the country.
A national consultant will normally be hired for periods not exceeding a continuous duration of up to one (1) year, renewable, for the same tasks as described in the Terms of Reference, within the same work plan and/or project.
Upon completion of a series of continuous or non-continuous contracts equaling 48 months maximum.
Pay Band C-Senior level is applicable in cases where the work is at a level equivalent to work at the P.5/P.6/D.1 levels.
This pay band should be used when recruiting senior, specialized and experienced consultants.
DESCRIPTION OF DUTIES:
RESUMO DE RESPONSABILIDADES
Sob coordenação do Gabinete da Representante, esta consultoria terá as seguintes responsabilidades:
Apoiar o fortalecimento das atividades de cooperação técnica com os Centros Colaboradores da OPAS/OMS, incluindo processos de designação, redesignação, e fortalecimento da Rede dos Centros Colaboradores na OPAS/OMS no Brasil, junto ao Escritório Central.
Junto aos parceiros institucionais, apoiar na coordenação de ações/atividades referentes à gestão do conhecimento desde a elaboração, planejamento, desenvolvimento, monitoramento e avaliação de pesquisas para saúde; e a gestão e adaptação do conhecimento promovendo o uso contínuo de evidências científicas para a implementação dos processos decisórios no âmbito das políticas de saúde e outras políticas sociais que determinam a situação de saúde das populações.
Contribuir com o fortalecimento da capacidade nacional para a gestão da informação e conhecimento em saúde, incluindo os processos e mecanismos para sua adequada coleta, sistematização e disseminação, incluindo o Comitê Editorial da OPAS/OMS BRA e gestão das publicações do Escritório.
Identificar, sistematizar e divulgar as melhores práticas da Cooperação Técnica da OPAS/OMS no Brasil em parceria com Escritório Central.
Recuperar, identificar e sistematizar a produção de conhecimento dos Termos de Cooperação.
Apoiar o desenvolvimento da pesquisa científica com ênfase na agenda nacional de prioridades de pesquisa em saúde; políticas de saúde e sociais, programas e projetos em saúde relevantes e outros intersetoriais os quais afetam a situação de saúde, bem como na disseminação dos seus resultados em nível nacional e internacional.
Contribuir com o fortalecimento das ações de gestão da informação e conhecimento com Bireme e Coordenações Técnicas da representação da OPAS/OMS no Brasil.
Apoiar na promoção da divulgação e a utilização dos produtos e serviços relacionados à Gestão do Conhecimento e Pesquisa da OPAS/OMS no Brasil aos profissionais da área de saúde.
Dar visibilidade a toda a produção científica em saúde do Brasil para os países da América Latina e Caribe.
Apoiar a promoção e desenvolvimento de capacidades e competências da OPAS/OMS no Brasil.
Participar ativamente no uso de todas as ferramentas que permitem um maior intercâmbio de informação dentro e fora da Representação.
Acompanhar a execução do Plano de Trabalho Bianual da OPAS/OMS, especialmente no que se refere ao planejamento, programação e monitoramento de ações que estejam diretamente relacionados com sua área de atuação.
Apoiar o trabalho interprogramático com as demais áreas técnicas da OPAS/OMS e com as áreas da Sede da OPAS/OMS atuando ativamente nas atividades e tarefas solicitadas pelas Coordenações Técnicas e Representante.
Acompanhar a tramitação das demandas geradas pelos projetos, zelando pelo cumprimento de prazos e normas, levantando as informações solicitadas pela contraparte e avaliando os processos de execução das demandas a fim de assegurar o bom desempenho técnico previsto no projeto.
Participar reuniões, eventos, seminários e atividades similares de sua área de atuação, conforme prioridades definidas pela Representação da OPAS/OMS.
PRODUTOS ESPERADOS
Relatórios, base de dados e planos de trabalho que serão solicitados e que estão relacionados com o planejamento, programação e monitoramento de ações diretamente relacionados com sua área de atuação do Plano de Trabalho Bianual da OPAS/OMS 2024-2025.
Relatórios mensais com a descrição das atividades planejadas e implementadas para cada mês, bem como relatando as experiências exitosas e desafios durante o mesmo período.
Relatório Final do período contratado relatando as ações relevantes implementadas, desafios e aprendizados para o trabalho de cooperação da OPAS com o Brasil no âmbito da temática do contrato.
HABILIDADES/CONHECIMENTOS TÉCNICOS ESPECIALIZADOS
Conhecimento e experiência em gestão da informação e do conhecimento em saúde.
Conhecimento dos processos de designação e redesignação de Centros Colaboradores da OPAS/OMS.
Conhecimento do sistema de publicações da OPAS/OMS.
Fortes habilidades para articular intersetorial e interprogramáticamente.
Fortes habilidades interpessoais, diplomacia e tato para se comunicar efetivamente com funcionários de nível sênior, várias partes interessadas e profissionais de diversas origens culturais e profissionais.
Fortes habilidades profissionais orais e escritas, incluindo o desenvolvimento de relatórios, publicações científicas, apresentações orais e documentos técnicos para consideração nos mais altos níveis da Organização.
EDUCAÇÃO (Qualificação)
Essencial: Graduação na área da saúde.
Desejável: Pós-graduação em nível de mestrado em Saúde Pública, Saúde Coletiva ou áreas afins.
EXPERIÊNCIA
Essencial: Mínimo de 07 (sete) anos de experiência nacional nos temas de saúde.
Desejável: Experiência anterior com gestão do conhecimento e articulação intersetorial.
IDIOMAS
Essencial: Domínio do português e conhecimento de trabalho em inglês ou espanhol.
Desejável: Fluência em espanhol e inglês.
CONHECIMENTO DE SISTEMAS
Essencial: Habilidade demonstrada para utilizar efetivamente um computador e programas, tais como Microsoft Office (Word, Excel, PowerPoint e Outlook).
Conhecimento em outros sistemas será considerado um diferencial.
INFORMAÇÃO ADICIONAL
Os pagamentos mensais serão efetuados através da entrega de relatório de atividade, produtos estipulados nos termos de referência e apresentação de fatura.
Ter disponibilidade para viagens.
Posição exclusiva para nacionais do Brasil ou com permissão de trabalho brasileiro.
Duração do contrato: 12 meses
Remuneração mensal: R$ 15.347,00
A Organização se reserva no direito de considerar somente candidatos qualificados para esta posição.
ADDITIONAL INFORMATION
This vacancy notice may be used to identify candidates for other similar consultancies at the same level.
Successful candidates will be placed on the roster and subsequently may be selected for consultancy assignments falling in this area of work or for similar requirements/tasks/deliverables.
Inclusion in the Roster does not guarantee selection to a consultant contract.
There is no commitment on either side.
Only candidates under serious consideration will be contacted.
All applicants are required to complete an on-line profile to be considered for this consultancy.
For assessment of your application, please ensure that your profile in Stellis is updated; all experience records are entered with elaboration on tasks performed at the time.
Kindly note that CV/PHFs inserted via LinkedIn are no accessible.
A written test may be used as a form of screening.
If your candidature is retained for interview, you will be required to provide, in advance, a scanned copy of the degree(s)/diploma(s)/certificate(s) required for this position.
PAHO/WHO only considers higher educational qualifications obtained from an institution accredited/recognized in the World Higher Education Database (WHED), a list updated by the International Association of Universities (IAU)/United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO).
The list can be accessed through the link:
http://www.whed.net/ .
PAHO will also use the databases of the Council for Higher Education Accreditation
http://www.chea.org/search/default.asp
and College Navigator, found on the website of the National Centre for Educational Statistics,
https://nces.ed.gov/collegenavigator
to support the validation process.
Some professional certificates may not appear in the WHED and will require individual review.
Any appointment/extension of appointment is subject to PAHO/WHO Regulations, and e-Manual.
For information on PAHO please visit:
http://www.paho.org
PAHO/WHO is committed to workforce diversity.
PAHO is an ethical organization that maintains high standards of integrity and accountability.
People joining PAHO are required to maintain these standards both in their professional work and personal activities.
PAHO also promotes a work environment that is free from harassment, sexual harassment, discrimination, and other types of abusive behavior.
PAHO conducts background checks and will not hire anyone who has a substantiated history of abusive conduct.
PAHO personnel interact frequently with people in the communities we serve.
To protect these people, PAHO has zero tolerance for sexual exploitation and abuse.
People who commit serious wrongdoing will be terminated and may also face criminal prosecution.
PAHO/WHO has a smoke-free environment and does not recruit smokers or users of any form of tobacco.
Applications from women and from nationals of non and underrepresented Member States are particularly encouraged.
Consultants shall perform the work as independent contractors in a personal capacity, and not as a representative of any entity or authority.
The execution of the work under a consultant contract does not create an employer/employee relationship between PAHO and the Consultant.
PAHO/WHO shall have no responsibility whatsoever for any taxes, duties, social security contributions or other contributions payable by the Consultant.
The Consultant shall be solely responsible for withholding and paying any taxes, duties, social security contributions and any other contributions which are applicable to the Consultant in each location/jurisdiction in which the work hereunder is performed, and the Consultant shall not be entitled to any reimbursement thereof by PAHO/WHO.
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