Objetivo e Relevância Global para a Organização:
- Impulsionar o sucesso e a execução dos negócios da categoria dentro das diretrizes definidas pelas BUs de LAM e Global.- Principais **Responsabilidades**:
- Gerar o briefing com expertise local para a equipe de CTC range architecture e a BU CTC sobre artigos necessários, necessidades específicas do retailer como SMUs e outras oportunidades de geração de volume e imagem, tendências do mercado local e oportunidades de negócios para maximizar o potencial da categoria no país
- Apoiar a preparação do processo de sell-in, incluindo: apresentações em reuniões de vendas e marketing, ferramentas, pacotes relevantes e exclusividades de sell-in. Suporte para a equipe de Account Marketing local para garantir que outras áreas do País compreendam a estratégia sazonal, as prioridades, etc., para um sell-in bem-sucedido
- Fornecer informação sobre desenvolvimento de ativos locais com PMs do Mercado e Globais (ex: clube / fed / eventos) e conduzir o processo de aprovação com o ativo para garantir a oferta completa de produtos no país.
- Fornecer previsão local da Sub-Unidade da BU como especialista na categoria em cada mercado específico
- Ser o contato chave para as equipes locais de ativação comercial e de marca para a categoria designada para o país
- Manter análises regulares sobre o desempenho de sell-in e sell-out da categoria atribuída para tomar ações corretivas oportunas, se necessário
- Fornecer qualquer análise de cenário exigida relacionada à Categoria e participar de reuniões 90-60-30 para estar totalmente informado de um ponto de vista de Brand Activation sobre o status da categoria e tomar atitudes corretivas se necessário
- Habilidades e Conhecimentos:
- Nível universitário ou equivalente exigido
- Compreensão teórica ampla e profunda da área funcional
- No mínimo 2 anos de experiência no trabalho ou função
- Experiência e Formação Exigidas / Qualificações Mínimas:
- 2 anos de experiência
- Purpose & Overall Relevance for the Organization:
- Drive category business success and execution within guidelines set by LAM BUs and Global.- Key Responsibilities:
- Support the briefing with local expertise to the CTC range architecture team and BU CTC on needed articles, specific retailer needs such as SMUs and other volume and image driving opportunities, local market trends, and business opportunities to maximize the category´s potential in the country
- Support the preparation of the sell-in process including: sales and marketing meeting presentations, Sell-in tools and relevant packages and exclusives. Support to Local Account Marketing team to make sure the other Country areas understand the seasonal strategy, priorities, etc for a successful sell-in
- Brief local asset developments with Market and Global PMs (ie: club/fed/events) and steer approval process with the asset to ensure complete product offer in the country
- Provide Sub-Unit BU local forecast as category expert in each specific market
- Be the key contact for local commercial and brand activation teams for the assigned category for the country
- Maintain regular analytics on the sell-in and sell-out performance of the assigned category to take timely corrective actions if needed
- Provide any required scenario analysis related to the Category, and participate of 90-60-30 meetings to be fully on board on a Brand Activation perspective on status of the category, and take corrective actions in case they are necessary
- Knowledge Skills and Abilities:
- University degree or equivalent education required
- Broad and deep theoretical understanding of functional area
- Minimum 2 years experience in job or job function
- Requisite Education and Experience / Minimum Qualifications:
- 2 Years experience
AT ADIDAS WE HAVE A WINNING CULTURE. BUT TO WIN, PHYSICAL POWER IS NOT ENOUGH. JUST LIKE ATHLETES OUR EMPLOYEES NEED MENTAL STRENGTH IN THEIR GAME. WE FOSTER THE ATHLETE'S MINDSET THROUGH A SET OF BEHAVIORS THAT WE WANT TO ENABLE AND DEVELOP IN OUR PEOPLE AND THAT ARE AT THE CORE OF OUR UNIQUE COMPANY CULTURE: THIS IS HOW WE WIN WHILE PLAYING FAIR.
COURAGE: Speak up when you see an opportunity; step up when you see a need..
OWNERSHIP: Pick up the ball. Be proactive, take responsibility and follow-through.
INNOVATION: Elevate to win. Be curious, test and learn new and better ways of doing things.
TEAMPLAY: Win together. Work collaboratively and cultivate a shared mindset.
INTEGRITY: Play by the rules. Hold yourself and others accountable to our company's standards.
RESPECT: Value all players. Display empathy, be inclusive and show dignity to all.
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- JOB TITLE:
- Sr Specialist CTC Marketing- BRAND:
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