**Company Overview**:
At Motorola Solutions, we're guided by a shared purpose - helping people be their best in the moments that matter - and we live up to our purpose every day by solving for safer. Because people can only be their best when they not only feel safe, but are safe. We're solving for safer by building the best possible technologies across every part of our safety and security ecosystem. That's mission -critical communications devices and networks, AI-powered video security & access control and the ability to unite voice, video and data in a single command center view. We're solving for safer by connecting public safety agencies and enterprises, enabling the collaboration that's critical to connect those in need with those who can help. The work we do here matters.
**Department Overview**: Field Support Operation - FSO Brazil
**- ** Manutenção Corretiva e Preventiva;**
- ** Otimização de Sites (RF Report);**
- ** Instalação e Substituição de partes e peças;**
- ** Instalação e Configuração de rádios;**
- ** Suporte de Campo e troubleshooting**
- ** Elaboração de relatórios de manutenção;**
- ** Colaboração com Engenheiros de Suporte na solução de problemas, documentação e análises.**
- ** Elaboração de Plano de Atividades;**
- ** Aplicação de atualizações em dispositivos;**
**Basic Requirements**:
- ** Formação (Técnico) Telecomunicações, Elétrica, Eletrônica - CFT é mandatório;**
- ** 3 anos de experiência em suporte técnico e/ou implementação de sistemas de RF - mandatório;**
- ** 3 anos de experiência em APCO25, DMR e/ou DIMETRA - mandatório;**
- ** Conhecimento em produtos Motorola Solutions** ;
- ** Conhecimento em redes IP, design de redes, e troubleshooting - desejável**
- **CCNA ou COMPTIA será um diferencial;**
- ** Proficiência em Pacote Office: (Word, Excel e PowerPoint) e Google Tools: (Docs, Sheets, Presentation);**
- ** Conhecimento em infraestrutura de Telecomunicações, RF, torres e cabeamento estruturado;**
- ** Noções de configuração de Sistemas Operacionais (Unix, Linux and Windows Server) - experiência é um diferencial;**
- ** Experiência em trabalho em altura com NR35 - mandatório**
- ** NR10 - mandatório;**
- ** ITIL ou COBIT - desejável;**
- ** Inglês: conversação e escrita intermediária - é um diferencial;**
- ** Disponibilidade para viagem -acima de 50% (Base de trabalho - São Paulo/ SP)**
- ** Automotivação, capacidade de trabalhar em equipe, boa relação interpessoal, iniciativa e senso de urgência, Boa comunicação oral e escrita, teamwork, planejamento e organização;**
- ** CNH válida (Category B).**
**#LI-WC1**
**Travel Requirements**: Over 50%
***Relocation Provided**: None
***Position Type**: Experienced
**Referral Payment Plan**: Yes
**_ EEO Statement_**
Motorola Solutions is an Equal Opportunity Employer. All qualified applicants will receive consideration for employment without regard to race, color, religion or belief, sex, sexual orientation, gender identity, national origin, disability, veteran status or any other legally-protected characteristic.
We are proud of our people-first and community-focused culture, empowering every Motorolan to be their most authentic self and to do their best work to deliver on the promise of a safer world. If you'd like to join our team but feel that you don't quite meet all of the preferred skills, we'd still love to hear why you think you'd be a great addition to our team.